Аналітичний звіт завідувача комунального дошкільного навчального закладу «Казка» Трифонової Ольги Вікторівни 2014 - 2015 н.р.


Безпосереднє керівництво дошкільним навчальним закладом здійснюю, я. Загальний педагогічний стаж роботи 12 років . В зв’язку зі зміною керівництва з квітня 2015 року працюю на посаді завідувача.  Своєю метою діяльності визначила —забезпечення реалізації прав дитини на здобуття дошкільної освіти, задоволенні потреб у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створенні у дошкільному закладі  належних умов для забезпечення гармонійного фізичного, духовно-морального , патріотичного, емоційно-ціннісного, художньо-естетичного, креативного розвитку дошкільників.
     Щоб здійснити на сьогоднішній день освітньо-виховні завдання за державними стандартами. велику увагу приділяю охопленню дітей мікрорайону до дошкільного навчального закладу.  За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 185 місць для дітей від 1,5 років  до 6(7)років 9 групових приміщень  . 
  У 2014 -2015  н.р, працювало  2  групи раннього віку,6 груп дошкільного віку, 1 логопедична група. Прогнозуючи та плануючи роботу по комплектації дітей мною була відпрацьована система моніторингу, яка включала  дані електронної реєстрації запису дітей до ДНЗ , банк даних дітей за результатами обліку по мікрорайону. Групи комплектувались  на 01 вересня 2014 -2015 навчального року .  Прийом дітей в дошкільний навчальний заклад здійснювався  протягом навчального року  відповідно до електронної реєстрації, згідно поданих заяв від батьків, медичних довідок про стан здоров’я дитини. Дані про дітей за згодою батьків зберігаються в ДНЗ в електронній базі даних та за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах (від 01.10.2012 №1059) .
 В ДНЗ створений та функціонує консультативний пункт для батьків, діти яких не відвідують ДНЗ. Основним завданням його роботи було надання консультативної методичної, медичної, правової  допомоги сім’ям у підготовці дітей 6-ти річок  до школи. Охоплення дошкільною освітою дітей 5-ти річок по мікрорайону є 100%.

У закладі діє гнучкий режим перебування дітей, відповідно до запиту батьків: повний день10,5 годин з 7.00 до 17.30 відвідувало -163 дитини,  та з короткотривалим перебування в першу половину дня з 9.00-12.00 годин — 1 дитина.  
Роботу дошкільного навчального закладу та освітньо-виховний процес  забезпечують 53 працівника. З них перебувають у декретній відпустці  5 працівників. Впродовж звітного періоду прийнято до закладу 5 працівників, з них 3 молодих спеціаліста. Звільнилися  4 працівника  за власним бажанням;. За штатним розписом у дошкільному закладі працюють, завідувач ,вихователь – методист, вчитель – логопед,  вихователі , музичний керівник, інструктор з фізкультури,  помічники вихователя, машиніст з ремонту та прання білизни, робітник по обслуговуванню приміщень, двірник, сторож, медична сестра. На даний момент дошкільний заклад  забезпечений кадрами на 100%. Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом по КДНЗ на початку навчального року. Серед 24 педагогів вищу фахову освіту мають 9  осіб, що складає (37.2 %); 15 педагогів (62.5 %) мають неповну вищу освіту, це позитивно впливає на якість освітньої роботи з дітьми.
Згідно річного плану на 2014-2015 н.р. в дошкільному навчальному закладі методична робота з кадрами була спланована по трьох напрямках: підвищення педагогічної майстерності, удосконалення професійної творчості, самоосвіта. Були використані колективні та індивідуальні форми організації методичної роботи з педагогічними кадрами.
Педагоги КДНЗ протягом року постійно підвищували свій професійний рівень відвідуючи ММО, семінари-практикуми, майстер-класи.
У дошкільному навчальному закладі забезпечуються права педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. Складено перспективний план курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників на п’ять років. При ДОІППО курсову підготовку пройшли 3 вихователі і завідувач . У 2014 -2015 навчальному році атестовано 4 педагоги – 2 педагоги на встановлення кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», 1 педагог на встановлення кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»; 1 педагог на відповідність раніше встановленому 9 тарифному розряду;
Управлінська діяльність здійснювалась завідувачем ДНЗ, протягом 2014 -2015 н.р., на підставі Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Закону України «Про охорону дитинства», “Положенням про дошкільний навчальний заклад” , Сан ПІН та у відповідності з розділом VIII «Управління дошкільним закладом» чинного Статуту ДНЗ, іншими нормативно – правовими актами  .                             
         Постійно контролювалося виконання завдань річного плану КДНЗ. Згідно аналізу вносилися корективи до нього. Систематично здійснювався контроль за організацією харчування дітей, охорони праці , цивільного захисту, медичною роботою, проведенням освітньо-виховної, оздоровчо-профілактичної роботи, виконанням режимних моментів, рівнем компетентності дітей з різних сфер життєдіяльності. Результати контролю заслуховувалися та обговорювалися на виробничих нарадах, засіданнях педагогічних рад, нарадах при завідувачеві.
Організація морального та матеріального заохочення працівників, які добросовісно виконують свої обов’язки, працюють творчо є невід’ємною складовою управлінської діяльності завідувача у співпраці з профспілковим комітетом ДНЗ. Впродовж 2014-2015н.р. року всі педагоги отримали щорічну грошову винагороду за підсумками роботи за рік та матеріальну допомогу на оздоровлення. 
  Організація методичної роботи здійснювалася відповідно до нормативно-правових документів з питань методичної служби в  КДНЗ:  «Про інноваційну діяльність», Базового компонента дошкільної освіти як державного стандарту, “Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді”, Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», парціальних освітніх програм та навчально-методичної літератури, що затверджені або рекомендовані Міністерством освіти і науки України та схвалені для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.
З метою визначення рівня знань педагогів з конкретних питань освітньо-виховної роботи з дошкільниками, спонукала до проведення діагностування, анкетування педагогічних кадрів. Це дало можливість визначити рівень знань педагогів  та надати методичну допомогу у вирішенні проблемних питань які потребували підвищеної уваги і збагатити знання педагогів з педагогіки і психології дитчої .
Індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами включали наставництво, консультування, взаємовідвідування занять, самоосвіту педагогів.
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, які шляхом самоосвіти педагоги опрацьовували протягом навчального року.  Також оформлена передплата на періодичні видання: «Практика управління закладом освіти»,«Вихователь-методист дошкільного закладу», «Музичний керівник», «Методична скарбничка вихователя»” Бібліотечка вихователя дитячого садка ”.
Осередком методичної роботи дошкільного закладу був методичний кабінет, в якому зосереджено необхідний наочний, методичний, літературний матеріали та педагогічні посібники .
У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів (зразки перспективних планів роботи, конспекти занять, сценарії ранків тощо), методичні розробки. Весь матеріал методичного кабінету ефективно використовується педагогами під час освітнього процесу.
            Упродовж 2014-2015 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головної методичної мети: «Впровадження компетентністного  підходу  для забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості» та головних річних завдань:
1.     Удосконалення форм, методів та прийомів роботи з дошкільниками відповідно до вимог Базового компоненту, забезпечення необхідного психолого-педагогічний супроводу.
2.     Формування здорового спосібу життя, ефективне  впровадження  сучасних здоровя’збережувальних  та здоров’яформувальних  освітніх технологій в дошкільному закладі.  
3.     Інтеграція завдань духовно-морального, трудового виховання дошкільників в усі види їх життєдіяльності.
4.     Активізація пізнавального ставлення до навколишнього світу шляхом формування мовленнєвої компетентності у дошкільників. Підвищення ефективність корекційної роботи з розвитку мови шляхом інтегрованого співробітництва педагогів та сім'ї.
5.     Залучення батьків до створення належних умов успішної життєдіяльності та розвитку дітей у сім’ї та дошкільному навчальному закладі, заохочення їх до участі в освітньому процесі на засадах рівності, партнерства і взаємоповаги.
          2014-2015 н.р. став завершальним етапом роботи педколективу над обласною науково-методичною проектом. Підводячи підсумки роботи над проблемою, слід зазначити, що основними пріоритетами діяльності закладу стало використання в роботі з дошкільниками інтерактивних технологій, розвиток креативних здібностей особистості через формування духовних цінностей засобами мистецтва, створення ігрового предметно-розвивального середовища, та необхідних умов для розвитку творчої, здорової, унікальної особистості, відстеження динаміки росту креативності у дітей, педагогів та батьків.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2014-2015 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.
       Проведена чергова атестація вихователів:
-         вихователі Надтока Г.А. та Петрик Л.В. підтвердили 9 т. р. за результатами атестації їм присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист»;
-         музичний керівник Фурман Л.Г. та інструктор з фізкультури Бородіна Т.В. підтвердили педагогічне звання «вихователь-методист»;
-         вчитель-логопед Ваніфатьєва В.В. підтвердила раніше встановлену кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та отримала педагогічне звання «вчитель-методист»
              З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного навчального закладу був переглянутий, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. Так, протягом навчального року вихователі підвищували  свій професійний рівень на засіданнях різних методичних об’єднань міста, приймали участь в перегляді відкритих заходів за участю дітей, педагогів та батьків. На базі закладу було проведено три відкриті заходи для членів різних МО міста, а саме:
-         музичне заняття, морально-етичного змісту: «Хай звуки музики лунають чарівні» (музичний керівник Фурман Л.Г.);
-         тренінг з дітьми «Давайте жити дружно» (вчитель-логопед Ваніфатьєва В.В.);
-         бінарне заняття з дітьми старшого дошкільного віку  «Тварини півночі» (вихователь Надтока Г.А.);
-         використання методів арт – терапії у роботі з дітьми молодшого віку
«Чарівна рукавичка» (вихователь Петрик Л.В.);
-         «Ритміка для малят»- оздоровчо-спортивний захід для дітей середнього дошкільного віку (інструктор з фізкультури Бородіна Т.В.).
         Протягом навчального  року плідно працювала творча група вихователів дошкільного закладу над темою: «Здоров’я та фізичний розвиток дитини». Метою  було систематизувати роботу з планування та реалізації завдань здоров’язберігаючої компетентності за програмою «Українське дошкілля».  Результатом роботи творчої групи стала розробка методичних посібників, що  містять конспекти фізкультурних комплексів на повітрі та пішохідні переходи. Членами творчої групи була проведена  інформаційно-консультативна робота з вихователями та батьками вихованців.
           З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи: засідання педагогічної ради : «Шляхи організації навчально-виховного процесу, спрямованого на всебічний розвиток особистості» (вересень); «Формування здоров’язбережувальної компетенції дитини-дошкільника згідно вимог Базового компонента» (листопад), «Розвиток образного мовлення, комунікативних здібностей самостійної мовної творчості дитини» (березень), «Результати ефективності вибраних форм і методів організації освітньо-виховної та методичної роботи (травень);  довготривалий семінар-практикум «Сучасні  підходи до мовленнєвого розвитку дошкільників», педагогічна виставка-вікторина «Підтримка та супровід обдарованих дошкільників» (січень)педагогічний тренінг «Впровадження ІКТ в освітній процес» (лютий), колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-квітень), консультації (щомісяця), педгодини (жовтень, лютий, грудень) та індивідуальне консультування (вересень, грудень, лютий), плідно працювала Школа педагогічної майстерності. Протягом навчального року у закладі працювали гуртки з розвитку творчих здібностей дітей під керівництвом музичного керівника Фурман Л.Г. «Театр і гра», інструктора з фізичної культури Бородіної Т.В. «Ритмічна гімнастика» та гурток «Петриківський дивограй» в середніх та старших дошкільних групах. Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали науково-методичний та пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущених в питаннях організації навчально-виховного процесу. Педагогічний колектив ДНЗ протягом 2014 - 2015 навчального року впроваджував у практику ефективні навчально – методичні системи, застосовував нетрадиційні підходи до роботи з батьками, впроваджував інноваційні форми навчально – виховної роботи, реалізовував різноманітні проекти та авторські програми. Протягом 2014 – 2015 навчального року дошкільний навчальний заклад приймав активну участь в усіх міських, обласних заходах, з метою розповсюдження досвіду роботи та з метою пошуку нових технологій, форм і методів роботи. Педагоги закладу прийняли участь в обласній виставці-презентації «Педагогічні здобутки овітян Дніпропетровщини – 2015» - було направлено 4 роботи.
Проведення  цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:
·        низький рівень особистої участі педагогів у проведенні заходів для батьків;
·        недостатній рівень творчих здібностей  педагогів;
     За результатами вивчення освітньо - виховного процесу формулюються
висновки, складаються пропозиції. Вивчення стану навчально-виховної
діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснюється за
допомогою різних видів контролю, а саме: спостереження за діяльністю педагогів, анкетування педагогів та батьків, аналізу відкритих занять, аналізу стану фізичного та психічного здоров’я дітей.
Протягом березня – травня 2015 року  було проведено вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, а саме загального розумового розвитку дитини, її уявлень про довкілля, рівня сформованості розумових операцій (узагальнення, класифікація, синтез, аналіз), розвитку зв’язного мовлення, мотивації до навчання в школі, розвиток дрібної моторики руки за методикою «Орієнтовний тест шкільної зрілості» та тестовою бесідою (автори Керн – Йерасек).
Аналіз результатів показав, що старші дошкільники мають достатній рівень розвитку пізнавальних процесів. А саме: загальне уявлення про оточуючий світ,сформованість конкретних понять, здатність до аналізу - синтезу, розвиток пам’яті, уваги (концентрація, розподілення, переключення).
Узагальнені результати обстеження дітей старшого дошкільного віку та рівень засвоєння вихованцями знань, розвиток їх умінь і навичок відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти свідчать, що кількість дітей, які мають високий рівень учбової мотивації зросла на 31 %, що дає підстави зробити висновок про ефективність налагодженої системи роботи з формування шкільної мотивації. Рівень розвитку уваги збільшився, у порівнянні з попереднім роком на 52 %. Випускники дошкільного закладу мають достатній рівень розвитку емоційно-вольової сфери. У них переважає оптимістичне самопочуття, вони розуміють свій емоційний стан, адекватно реагують на різні життєві ситуації. У переважної більшості дітей сформована учбова мотивація.
     З метою зміцнення та збереження фізичного, психічного і духовного здоров'я вихованців, формування фізичних вмінь та навичок, виховання стійкого інтересу до рухової активності колектив дошкільного закладу проводить відповідну роботу з питань пошуку оптимальних шляхів фізичного розвитку та медичного обслуговування дошкільнят. Весь фізкультурно-оздоровчий режим у ДНЗ спрямований на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя. З метою створення позитивної емоційної атмосфери у
дошкільному закладі протягом навчального року інструктором з фізичного виховання Бородіною Т.В. проводиться ранкова гімнастика під веселу музику. Тетяна Вікторівна додатково використовує нетрадиційні, альтернативні технології і методики, спрямовані на зміцнення та відновлення здоров’я дітей: авторська методика з фізичного виховання М.Єфименка «Театр фізичного розвитку»; адаптовані методики психофізичної гімнастики хатха – йога, дихальна гімнастика Г.Стрельникової, К.Бутейка; дотиковий масаж А.Уманської; «Мудри» - гімнастика для пальців. З дітьми старшого дошкільного віку інструктор з фізичного виховання проводить бесіди про здоровий спосіб життя, основи гігієни, профілактику захворювань, попередження травматизму, безпеку життєдіяльності.
      З метою підвищення рівня психолого - педагогічної культури батьків,
формування у них свідомого розуміння власної активної позиції у вихованні своїх дітей, а також заохочення батьків до участі в освітньому процесі, адміністрація та педагогічний колектив дошкільного закладу у 2014 – 2015 н. р. приділяли велику увагу:
формуванню тісного взаємозв’язку дошкільного закладу із сім’єю, вивченню особливостей спілкування у сім’ях з метою здійснення
диференційованого підходу до кожного вихованця;
проведенню тематичних консультацій, бесід, батьківських зборів у всіх
вікових групах;
проведенню оздоровчо - пропагандистської роботи з батьками, а також
пропагандистської роботи з питань прав дитини;
особистісній діагностиці дітей та батьків з метою вивчення дитячо –
батьківських відносин з подальшою консультативно – корекційною
роботою.
У ДНЗ  здійснюється соціально – педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, що мають статус позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітей одиноких матерів, надається психолого-педагогічна консультативна допомога, проводиться просвітницька та профілактична робота з деструктивними сім’ями.
Завдяки тісній співпраці з батьківською громадою, злагодженій роботі батьківських комітетів, за сприяння Піклувальної ради  ДНЗ (голова Антіпова О.І.)  було зміцнено матеріальну базу закладу.
Для успішного становлення особистості, забезпечення гармонійних відносин між дитиною та навколишнім світом, сприяння розвитку світосприйняття, велика увага приділялася  удосконаленню розвивального  середовища в ДНЗ у якому дитина активно діє, спілкується, отримує знання, розвиває свої уміння, навички. Протягом року в усіх вікових групах оновлювались, доповнювались  створювались тематичні осередки для певного виду діяльності дітей таким чином, щоб діти могли обрати вид діяльності та спосіб її реалізації – ігровий, книжковий, мистецький, будівельний тощо. З метою патріотичного виховання  дітей в усіх вікових групах створені національні куточки, міні-музеї  насичені, як відносно малими предметами та іграшками, так і різними модулями, стендами, альбомами, книгами , предметами побуту українців, які діти можуть переносити чи комбінувати, розглядати, поповнювати новими експанатами.
   В системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та ЗОШ №3. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.
         Протягом навчального року були організовані екскурсії дітей, а саме: на свято першого дзвоника (вересень), по школі (вересень), в бібліотеку (лютий). Проводилися зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р.ж.). Вихователі відвідували уроки у 1-му класі, вчителі були присутні на заняттях та режимних моментах у групах старшого дошкільного віку. Організовувалися спільні свята та розваги.  На базі закладу відбувся семінар керівників на тему «Наступність та перспективність в роботі дошкільного закладу та початкової школи»
          Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників та дітей відповідно до створення безпечних умов праці, навчання та виховання. Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних, виробничих нарадах. За наслідками контролю видаються довідки та відповідні накази. Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носить комплексний характер.
            В оздоровчий період в ДНЗ були проведені оздоровчі заходи, які полягали в забезпеченні посиленого харчування, проведенні занять та розваг на свіжому повітрі.  Організаційно-педагогічна робота з дітьми проводилась згідно розкладу занять та орієнтовного тематичного планування. Було збільшено кількість екскурсій в природу в порівнянні з навчальним роком, систематично проводилися розваги на свіжому повітрі.    
         Дошкільний заклад має медичний кабінет, ізолятор для  дітей з інфекційними захворюваннями. Їх обладнання в основному відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечують медичні сестри. Відповідно (додатку 3 до ДСанПІН 5.5.2.008-01)  медичний кабінет КДНЗ «Казка» забезпечений медикаментами на 98% (відсутні п.2,19 переліку) та медичним обладнанням на 80% (відсутні п.3,4,16,17,32,33,34,37,38 переліку).
           Педагогами враховується аналіз стану здоров’я дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо. У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний  листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.
       Аналіз захворюваності проводиться медичною сестрою на основі даних статистичного звіту, що базуються на матеріалах медичної документації, яка ведеться щоденно. За останній рік відмічається зниження загальної захворюваності, зменшення пропусків однією дитиною через хворобу, зменшення випадків ГРВІ у структурі загальної захворюваності.     
         Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим грошовим нормам. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування.
          Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.
         Фізкультурно-оздоровча робота та пропаганда здорового способу життя була і залишається одним із провідних питань ДНЗ. У травні 2015року   колектив приймав активну участь в регіональному конкурсі міні – грантів «Місто своїми руками – 2015», на конкурсі був представлений проект «Здорова дитина – майбутнє країни»( створення сучасного спортивно – ігрового майданчику) за результатами конкурсу був отриманий сертифікат на суму 30 тис. грн.., з місцевого бюджету були виділені кошти на суму 54 тис. грн.., власний внесок 6 тис. грн.., на ці кошти було придбано штучну траву, та спортивно – ігрове обладнання. В вересні відбулося урочисте відкриття спортивного майданчику на якому були присутні представники компанії ДТЄК, місцевої влади, батьківська громада.
 На постійному контролі  знаходиться стан підготовки дітей 5-ти річного віку до навчання в школі. Протягом року вихователем Федірко О.М. проводилися додаткові заняття  по читанню за методикою Л.В.Шелестової, та щоп'ятниці вчителем ЗОШ №2 додаткові  заняття по  підготовці дітей 5-ти річного віку до школи.  На 2016-2017 навчальний рік до 1 класу підготовлено 41 випускник дошкільного закладу.  
Аналіз роботи з профілактики захворювань і оздоровлення дошкільників
Ефективність різноманітних форм роботи з питань зниження рівня захворюваності дітей сприяла співпраця дошкільного закладу та міської дитячої поліклініки.У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. 
Медична сестра забезпечує проведення санітарно-просвітницької роботи серед колективу та батьків вихованців з питань здорового способу життя, фізкультурно-оздоровчої роботи, загартування, раціонального харчування, попередження різноманітних інфекційних захворювань. Систематично аналізувались причини захворюваності вихованців. Питання зміцнення та охорони здоров’я малюків заслуховувались  на  виробничих нарадах, групових  батьківських зборах, ухвалювались  дієві  рішення, про що свідчать протоколи проведених заходів.
 В дошкільному навчальному закладі постійно здійснювався контроль як за станом здоров'я дітей, так і за їх харчуванням.
На виконання ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту» та з метою організації повноцінного, якісного  харчування вихованців в КДНЗ «Казка» комбінованого типу, було проведено аналіз харчування дітей за перший  квартал 2015 року, який виявив наступне:  сестрою медичною Гіркою Я.В., комірником Перервою М.О.  постійно контролюється якість продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. З метою попередження кишково–шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей здійснюється  контроль за умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб їжі, виставляються добові проби, ведеться необхідна документація.
             Для організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню.
             На основі накопичувальної відомості обліку витрати продуктів на одну дитину, проводився аналіз та корекція виконання натуральних норм харчування.
Виконання натуральних норм продуктів харчування  показав наступне:
                                                       
Продукти
Виконання норм %
В середньому за 1 день
на одну дитину
Хліб
100
80
Крупи
132
59,6
Цукор
100
45
Борошно
100
25
Картопля
82,3
156,5
Олія
100
9
Сухофрукти
78,3
7,8
Масло вершкове
56,7
11,9
Сметана
33,3
3,3
Сир твердий
100
5
Мясо
65
65
Яйце
78
19,5
Риба
23,7
10,7
Овочі
70,3
162,2
Молоко
36,7
145,7
Сир мякий
61,7
27,,8/

76,1


             Аналіз щоденних норм харчування та хімічний склад їжі показав, що діти як раннього так і дошкільного віку недостатньо отримують білків та вуглеводів, внаслідок чого знижена калорійність їжі.
           Адміністрація протягом кварталу  проводить   різні види контролю за організацією харчування дітей у дошкільному навчальному закладі.
 Була створена батьківська комісія з метою контролю за приготуванням страв. На високому рівні оцінена робота персоналу по харчуванню дітей. Випадків харчових отруєнь, кишкових захворювань протягом року не було.
Протягом року відбувалася тісна співпраця з батьківським загалом. На засіданнях загальних, групових батьківських зборах вирішувалися питання покращення матеріально-технічного бази ДНЗ,  організація дозвілля дітей.   Батьки вихованців були активними учасниками виставок, конкурсів, що проводилися в закладі, допомагали у підготовці сценічних костюмів, оформленні приміщень до свят, у виготовленні експозиційних матеріалів на  конкурси , виставки залучилися до  акцій.   Хочеться  висловити щирі слова вдячності  всім батькам, діти яких відвідують наш заклад, за їх фінансову підтримку, розуміння наших спільних потреб, небайдуже ставлення до розвитку і удосконалення закладу та його роботи в цілому, за те що довіряють нам виховання своїх дітей.
Всі матеріальні цінності подаровані батьками, спонсорами обліковані через бухгалтерію управління освіти відповідними актами та внесені   в  книгу обліку матеріальних цінностей ДНЗ.

Поряд з вищевикладеним, слід зазначити, що є у нас і проблеми це:   питання заміни віконних рам, вхідних дверей, реконструкції паркану навколо території, заміна ліноліуму на перехідному коридорі, придбання спорт інвентарю, праски, холодильника, ноутбука. Розвязання цих проблем будуть пріоритетними завданнями в  наступному році для зміцнення матеріальної бази та покращення умов перебування дітей в нашому садочку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий